Tuesday, September 22, 2009

Aidilfitri Vs Assignment.

Kisah Aidilfitri....


Menceritakan kenangan adilfitri memang tak cukup sehari. Kalau boleh sebulan tu nak cerita memori di aidilfitri...start dari kanak-kanak sampai sekarang. Pelbagai peristiwa yang dilalui. Teringat sewaktu kecil...lebih kurang darjah 3, 4, 5, 6 macam tu la. Seronok sesangat mengimbas memori sewaktu kecil. Dulu aku beraya dengan sepupu aku jer...masa tu aku masih di Sabak Bernam, Selangor. Kami beraya naik basikal round satu kampung.


Tak cukup satu kampung kami round pekan Sabak Bernam..round Sungai Besar rumah makcik-makcik. Perrrghhh.....bukan kenal letih. Keluar rumah pagi balik petang...itulah keja kami sepupu-sepupu. Balik rumah kena bebel. Hehehehe. Habis puas raya dengan sepupu..beraya dengan kawan lain...panjat pokok ciku depan rumah dia. Peduli ape aku orang kata aku macam budak laki. Janji enjoy!!!



Bila meningkat remaja, lain sikit ceritanya. Zaman remaja beraya konvoi motor dengan kawan-kawan sekolah. Walaupun takde lesen lagi masa tu...tapi kami tibai je. Hhuhuhu..Sampai la kami kat Pasir Salak..Changkat Lada. Yang penting enjoy!!!




Bila dah dewasa ni lain la cara berseronok...beraya dengan anak dan suami. Beraya dengan mak ayah dan adik-beradik round Sabak Bernam..then round Kampung Gajah dan Chikus. Seronok la...tapi dah agak berusia ni selalu letih. Balik rumah je terus tidur tak ingat dunia. heheheh.... Yang penting enjoy!!




Kisah Assignment...




Muahahaha!!!!!Bila dah letih berhari raya sehari suntuk...ambil masa dua tiga hari ziarah kaum kerabat...assignment aku tak tercuit pun. Padahal lagi berapa hari je nak kena hantar. Adeh...itu la yang paling tak enjoy.Uwa!!!!!aku malas nak buat assignment............


SEKIAN.

No comments:

Post a Comment