Friday, August 7, 2009

06 Ogos 2009

Hari ini macam hari-hari biasa yang aku lalui sepanjang praktikal. Bezanya hari ini adalah hari malang bagi ku. Malang tidak berbau lah katakan. hehehehe.... Hari ini aku lewat sedikit balik ke rumah sebab ada taklimat jadual waktu baru bagi guru-guru PPKI. Agak terburu-buru jugalah aku sebab nak menghantar anak ke sekolah petang. Tapi aku masih lagi cool dan mengamalkan sikap berhati-hati di jalanraya. Tiba di satu persimpangan aku nampak ada kereta yang mahu masuk ke simpang jalan. Jadi aku berilah laluan dengan memberikan ruang yang sedia sempit kepada kereta berkenaan. Aku yakin aku sudah berada di dalam zon yang selamat bagi penunggang motorsikal seperti ku...dan aku tidak lagi memandang kereta berkenaan dan hanya memberhentikan motorsikalku di zon selamat. Entah macam mana tiba-tiba aku lihat motorsikal ku tumbang dan aku juga tergolek...sempat jugalah badan ku terhempas di handle motorsikal. Ya Allah orang dah langgar aku...That was the first experience aku terlibat dengan kemalangan. Tetapi aku masih bernasib baik kerana kereta tersebut perlahan sahaja dan aku dalam keadaan berhenti. Kalau tidak mungkin lebih parah. Nasib aku juga baik kerana orang yang melanggar ku bertanggungjawab di atas apa yang telah berlaku.

REFLEKSI daripada aku hari ini, berhati-hati dijalanraya pun kalau sudah takdir kemalangan akan berlaku. Selain itu, menghargai erti sebuah persahabatan...thanksss a lot to all my friends to take care of me. Ade lagi refleksi ni..kesusahan mengajar aku erti ketabahan dan memupuk kekuatan jiwa. Tapi aku ni memang dah biasa susah start Form 1 lagi. Lagi trouble masa di kampus lah. Cabaran di kampus menguji keimanan dan kewarasan akal fikiran. Berbanding dengan di IPIP ni...kawan-kawan sentiasa sama-sama saling support each other. APE YANG PENTING, KERJASAMA!!! Di kampus aku sentiasa lone ranger...berduka..bersuka...ke hulu...ke hilir... pun sorang-sorang. No body care on what I'm doing even the love one. That's all lah kot..LAYAAANN..

No comments:

Post a Comment